Procházky Brnem pro školní třídy
Tyto prohlídky jsou určené pro skupinu 16–30 dětí.
Cena vstupenky je 70 Kč, pedagogický doprovod zdarma.
Uvedené ceny platí pro skupiny od 16 osob.
V případě, že počet dětí je nižší, cena se bude lišit.
Všechny tyto prohlídky se rezervují na e-mailu skolniprohlidky@ticbrno.cz nebo čísle +420 771 286 967.
25.6. v 9:00
Když místa vyprávějí: Hvězdy, kladiva sedmikrásky: Kupředu Brnem tam a zase zpátky (ni krok)
sraz: Dominikánské nám., před Novou radnicí
trasa: Nová radnice – Ústavní soud – Komenského nám. – Moravské nám. – Rooseveltova – Zelný trh
Kdo mával z balkonu radnice a kdo stál za ním? Jak vypadalo přebírání moci po 2. světové válce? Kde v Brně sídlila mocná Strana? Co to byly prvomájové průvody? Jak vypadá bruselský styl a co to je sorela? Při prohlídce se podíváme na místa, spojená s obdobím od konce 2. světové války až do 68. rok a poslechneme si, co tato místa vyprávějí. S dětmi si ukážeme, jak vypadala architektura tohoto období, povíme si, co se dalo a co se nedalo sehnat, jak žili běžní lidé a co je trápilo a co jim dělalo radost.
Autorkou této prohlídky je Zdeňka Pitrunová, dlouholetá průvodkyně a pracovnice Moravského zemského muzea.
Materiály ke stažení: Klíčová slova, Mapa, Symboly, Pro pedagogy.
Pro II. stupeň ZŠ, SŠ.
Doba trvání programu: 120 min.
S pracovním sešitem.
26.6. v 9:00
Když místa vyprávějí : Od monarchie k republice, od ornamentu k jednoduchosti
sraz: Stará radnice, IC pod krokodýlem, Radnická 8
trasa: Radnická – Minoritská – Mozartova – Malinovského nám. – Rooseveltova – Žerotínovo nám. – Jaselská – Česká
Jak vypadal život na přelomu století? Co to byla asanace a co znamenala pro Brno? Jaké bylo sociální rozvrstvení obyvatelstva a jak se žilo v dělnických koloniích? Jak vypadají secesní domy a co je to folklorismus? Jak důležité bylo mít české divadlo a proč vznikaly vlastenecké spolky? Na všechny tyto otázky budeme při prohlídce hledat společně odpověď.
Autorem této prohlídky je Jakub Sochor, průvodce a historik umění. Provází Helena Matulová.
Materiály ke stažení: Klíčová slova, Mapa, Symboly, Pro pedagogy.
Pro II. stupeň ZŠ, SŠ
Doba trvání programu: 90–120 min.
S pracovním sešitem.
26.6. v 9:00
Když místa vyprávějí: Město ve 21. století
sraz: u budovy Čedok naproti hlavního nádraží, Nádražní 10
trasa: hlavní nádraží – Masarykova – nám. Svobody – Jakubské nám. – Rooseveltova – Malinovského nám.
Když jdeme městem, mnoho věcí se nám zdá jako samozřejmost – podchody, nadchody, projíždějící tramvaje, chodníky, značení, lavičky, lampy. Město je ale svébytný ekosystém, tepe svým zvláštním životem, a má svá pravidla. Jaká to jsou? Jakou roli hraje ve městě zeleň? Jak uzpůsobit město tak, aby bylo pro jeho obyvatele co nejpříjemnější? A proč je jednodušší vyplivnout žvýkačku na nádraží než v supermarketu? Při této komentované prohlídce se zastavíme na několika místech ve městě a budeme hodně diskutovat – zkusíme se zamyslet nad úlohou mobiliáře, dopravy, značení, reklam a dalších faktorů, které ovlivňují život města a jeho obyvatel.
Autorkou této prohlídky je Veronika Rút Fullerová, designérka, zabývající se veřejným prostorem a také vizuálním smogem ve městě.
Provází Martin Sedlák.
Materiály ke stažení: Klíčová slova, Mapa, Symboly, Pro pedagogy.
Pro II. stupeň ZŠ, SŠ.
Doba trvání programu: 90–120 min.
26.6. v 11:00
Když místa vyprávějí: Byl život za první republiky jako z filmů pro pamětníky?
sraz: před hotelem Avion, Česká
trasa: Veselá – nám. Svobody – Jánská – Rooseveltova – Moravské nám.
Mluví-li se ve veřejném prostoru o první republice, působí toto období idealisticky. Bylo tomu tak? Jak vypadal život za první republiky, odkud se Brňané dozvěděli o jejím vyhlášení a jak se dostávali k informacím? Co bylo oblíbenou kratochvílí obyčejných lidí v meziválečném období? Jak lidé bydleli? Kdo to byl Bohuslav Fuchs? A jak se stalo, že tato „idyla“ skončila druhou světovou válkou?
Autorkou této prohlídky je Helena Matulová, lektorka a průvodkyně.
Materiály ke stažení: Klíčová slova, Mapa, Symboly, Pro pedagogy.
Pro II. stupeň ZŠ, SŠ.
Doba trvání programu: 90–120 min.